piątek, 1 września 2017

"SIOSTRY" | RECENZJA KSIĄŻKI

Cześć!
Zaczynam od recenzji książki, takiej jak tytuł postu, czyli "Siostry" napisanej przez Agnieszkę Lewandowską-Kąkol.
Książka ma trzy wątki dotyczące trzech sióstr oraz ich losów życiowych. Siostry: Ludmiła, Barbara i Hela, ich młodzieńcze życie przerywa wojna a każdą z nich czeka inny los. Basia zakochuje się w nieprzyjacielu Rosjaninie, który przypomina jej charakterem zmarłego ojca. Zostają na stałe w Rosji. Ludmiła trafia do armii Andersa, później do Afryki a następnie do siostry Heleny, do Kanady. I ostatnia siostra, która po wojnie osiada właśnie w Kanadzie gdzie jest wybitną lekarką i interesuje ją tylko medycyna i kariera. Jak podaje autorka książka oparta jest na prawdziwych życiorysach. Dobrze się ją czyta, w pewnym momencie wciągnęła mnie tak, że każdą wolną chwilę przeznaczałam na jej czytanie. Kilka razy zdarzało się, że czytając jakąś książkę podglądałam jakie będzie zakończenie. To nie były dobre pomysły bo nagle czytanie już tak nie "smakowało". Przy tej nie zaglądałam i dobrze zrobiłam. Ale jakież było moje rozczarowanie, usiadłam i pomyślałam: "ale dlaczego po raz drugi im się nie udało?". Nie napiszę nic poza tym, bo zachęcam Was do jej przeczytania. Warto poznać życie tych sióstr, życie wojenne. Trudne wybory, psychologiczne posunięcia, brak asertywności, wpływu na decyzję drugich, miłość rodzicielska. Moje ulubione postacie to nade wszystko pani Stasia, gosposia Heleny. Kultywowała na co dzień stare obyczaje. Oddana i serdeczna. A najbardziej przejmujący i taki nostalgiczny był dla mnie rozdział życia ojca Melanii, siostrzenicy Heleny. Mieszkał na ranczu po rozstaniu z Ludmiłą i Melą. Taki Judym, który będąc adwokatem pomagał tamtejszej ludności.
Cudowna (jak dla mnie) przystań, takie ranczo, dzikość, bez cywilizacji, tak na odpoczynek, bliskość natury. Cudo! Szczerze zachęcam do przeczytania. Do następnego. //W



               Lubicie czytać recenzje książek? Czytaliście może już tę książkę?

21 komentarzy:

  1. Nie jestem miłośniczką książek, ale ta jest dosyć ciekawa jak mam być szczera! Obserwujemy? Zapraszam❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostanio bardzo polubiłąm czytać recenzje ksiazek! Są przede wszytskim pomocne i przed zakupem książki zawsze wyszukuję recenzji!:)) Okładka jest bardzo intrygująca.

    xoxo

    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki <3 Uwielbiam czytać ksiażki, w których są wątki romantyczne, ale też dramaty takie jak życie w czasach wojny i rozłąka.
    Świetny post. Obserwuję i zapraszam do obserwacji mojego bloga <3
    xoxo
    NATALIEFASHION97

    OdpowiedzUsuń
  4. Ksiązki jeszcze nie czytałam ale chyba czas to zmienić <3 Obserwuję

    Veronica Horan

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę się zaopatrzyć, wydaje się być naprawdę ciekawa ;*
    Mój blog
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje się być bardzo ciekawa :D

    Obserwuję i zapraszam :* olamyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesting post, Dear!

    I`m following your blog with a great pleasure by GFC
    Please follow me back - Sunny Eri: beauty experience

    OdpowiedzUsuń
  8. rzadko czytam książki, ale chętnie przeczytam! :)
    katemi21.blogspot.com - mój blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesująca fabuła, nie czytałam jeszcze nic o tematyce wojennej. No chyba że krótki wątek w opowieściach z Narni się liczy ;)
    Pozdrawiam serdecznie.

    Zapraszamy LIFEBYSISTERS.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie czytałam jeszcze takich wojennych książek, ale ta wydaję się bardzo fajna :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam nigdy o tej książce, ostanio mam zaległosci ksiązkowe
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawa recenzja, zachęca do przeczytania książki :)
    Pozdrawiam!

    Obserwujemy? Daj znać u mnie.

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pierwszy rzut oka zdecydowanie nie mój klimat niestety :)
    Dobrze, że nie podglądałaś zakończeniA :D

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ,,na razie,, to nie Twój klimat, ale wszystko się może odmienić. I kiedyś zaczytasz się w książce o podobnej tematyce :)
      Pozdrawiamy ciepło! :)

      Usuń
  14. Pierwszy raz słyszę o tej książce :)
    Ja lubię thrillery S.Kinga :)

    Zapraszam na nowy post ♥
    Będzie mi bardzo miło jeśli wpadniesz.
    Pozdrawiam i obserwuję

    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa pozycja, bardzo chętnie po nią sięgnę :) Obserwuje z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  16. szczerze mówiąc nigdy nie słyszałam nawet o tej książce, ale brzmi dość ciekawie

    /MAGSAILE/

    OdpowiedzUsuń
  17. Do tej pory z książkami, gdzie w tle była wojna, czytałam tylko Złodziejkę Książek, jednak historia tych trzech sióstr wydaje mi się intrygująca.
    Pozdrawiam.
    Belle di Art

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za każdy zostawiony komentarz, motywuje nas do kolejnych działań.